Contoh Surat Rasmi Rayuan

Surat rayuan biasanya digunakan untuk membuat permohonan buat kali kedua,terdapat beberapa jenis surat rayuan yang kerap digunakan untuk membuat permohonan seperti,rayuan memohon kursus,program,biasiswa dan perkerjaan. Dibawah perenggan ini adalah Contoh Surat Rasmi Rayuan bagi permohonan ke Mrsm. Semoga ia menjadi panduan bagi anda .

Surat Rayuan Pemohonan ke MRSM

Comments

  1. nurulainfarhana says

    erm , saye nak cari contoh surat rayuan ke sekolah menengah teknik . tapi satu ponn tak jumpe . APTB :(
    Camne lahh kan .

  2. Mohd Izhar Hamid says

    salam
    minta tolong post kan surat rasmi pertukaran kursus dari kursus pereka feysen ke catering di sekolah vokalsional boler tak?

    kerjasama dari pihak tuan/puan amat dihargai

    sekian terima kasih

  3. bujang3 says

    hye sahabat,, ade x surat rayuan untuk menangguhkan kerja2 membina atas sebab 1. cuaca 2. kuari tutup sempena raye cina…tqvm

  4. sandsand says

    Assalamualaikum..
    sy nak mintak tolong,sy kini bertugas di sebuah sektor kerajaan di pantai timur..yg menjadi masalah disini ialah penjawatan saya di sini tiada..atau dlm bahasa disini,’parking sy disini tiada..jd,jika sy ingin memohon untuk cuti atau apa2,sy perlu membuatnya secara manual dgn mengisi borang.sedangkan kakitangan awam kini hanya perlu mengisi permohonan secara online sahaja melalui sistem yg disediakan kerajaan iaitu HRMIS.jd sy berbesar hati sekiranya tuan2 dpt bantu sy untuk tukar ke kuala lumpur..sy ingin membuat surat permohonan pertukaran kepada pihak pengurusan/penjawatan sy di kuala lumpur.harap tuan dpt bantu sy. :)

  5. nur diyana says

    Salam encik razlan…
    Boleh bantu saya bagaimana nak buat surat rayuan calon simpanan spp utk diberi peluang lantikan jawatan..segala pertolongan amat saya hargai.

  6. lyne says

    hai razlan.. boleh x tlg sy buat surat rayuan supaya sy dipertimbangkan agar tidak di gantung or di berhentikn kerja… harap pihak syarikat sy dapat memberi peluang kpd sy dan menitik beratkn semula segala pengorbanan sy utk company sy..

  7. mohd azizi says

    saya pelajar politeknik saya akan menjalani latihan industri pada sem depan seperti yang di maklumkan oleh lect saya tetapi ada sedikit masalah dimana jam kredit saya tdk mencukupi untuk menjalani latihan industri boleh saya tahu bagaimana surat untuk membuat rayuan supaya saya dapat pergi ke latihan industri

  8. nirzazura says

    salam en razlan…
    boleh tlg berikan cntoh surat rayuan untuk pertukaran politeknik x? adk sy dpt poli balik pulau,dalam kos pengaturcaraan tp die keberatan nak pergi mamandangkan dia anak bongsu. jauh dgn family kami di n9..sy da call jabatan pengambilan pelajar kt purtrajaya n pihak mereka inginkan surat rayuan.. tq…

  9. hellen says

    salam…saye tgh confuse bt srat rasmi wakil bayar saman utk mahkamah kpd abg sy.. boleh dpt kn contoh ny x??

  10. yan samsi says

    Salam…encik razlan, saya ingin membuat rayuan untuk waive bank interest…boleh beri saya contoh surat?

  11. Eyka Blurbs says

    SALAM, BOLEH TAK TOLONG SAYA.SAYA DARI KOLEJ UNIKOP.SAYA INGIN CARI SURAT PERTUKARAN KOLEJ.MOHON BANTU SAYA.TERIMA KASIH

  12. salmiah says

    assalamualaikum,
    saya nak minta tolong, ada tak contoh surat rayuan
    blacklist pinjaman mara…
    saya dah cuba cari tapi tak jumpa.
    boleh email kat saya
    terima kasih.

  13. Hairul says

    Assalammualaikum…..
    Saya nak minta tolong bagi contoh surat rayuan agar nama saya di tempatkan dlm senarai nama pertama dlm
    calon simpanan SPA

  14. abby says

    salam…sya ingin tahu ada x contoh format surat rasmi untuk menukar tarikh ujian speaking muet?ini adalah kerana sya bingung sma ada perlu buat dalam BM ke BI? harap ada yang sudi berkongsi.. terima kasih…

  15. SHA says

    salam…nk tnye ade x contoh surat rayuan pertukaran sekolah bg murid…sy ade 4 org adik yg membuat pertukaran sekolah atas sbb pndh rmh…malangnye hanye 2 sj yg dpt tp lg 2 xdpt…jd sy nk bt surat rayuan bg 2org yg xdpt tu supaya mereka bleh bersekolah di sekolah yg sme…

  16. azila says

    Asslamualaikum…Encik , boleh tak berikan contoh surat rayuan permohonan ke Mekah, ayah saya ingin sangat ke Tanah Suci..saya ingin membantunya membuat surat Rasmi ke Tabung Haji..mungkin kuotanya belum sampai lagi..tapi saya ingin menolong memenuhi hasrat ayah dan ibu saya. Minta sangat Encik dapat membantu….terima kasih…

  17. sue says

    Hai,Boleh Tolong saya dapat kan link untuk buat proposal tak??
    walaupun kat page ni untuk surt rasmi..jika anda tahu boleh tak kongsi dgn saya

  18. says

    salam…saya nk minta tlg jasa baik abg.sekarang saya ada masaalh tentang psayermohonan kewarganegaraan untuk anak angkat saya yg ber umur 15 thun utk menjadi wargeanegara malaysia nya telah dtolak.saya sendiri adalh rakyat malaysia.mana kala anak angkat saya rakyat indonesia.tetapi saya telah menjaganya sudah 15 thun.permohonan saya di kemeentrian dlm negeri pertama utk menjadi warganegara telah tidak berjaya.jadi skrg saya buntu sgt utk membuat surat rayuan yg bagus supaya permohonan diluluskn.saya berharap abg dapat menolong saya dgn secepat mungkin utk mendapatkn contoh surat itu.sekian terima kasih.

  19. mass says

    Salam, saya nak minta contoh surat rayuan permohonan pertukaran harta ada tak?
    or apa2 surat yg berkaitan dgn permohonan pertukaran harta..minta share.
    terima kasih atas perhatian..
    tq

  20. Ahmad Arif says

    Assalamualaikum, boleh ke kita guna contoh surat permohonan di atas kalau hendak merayu ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP)? Sama je ke?

  21. huda says

    blh tolong carikan surat rayuan untuk memohon jawatan jururawat u29 dlm SPA8 kali ug kedua tak?sblum nie saya pernah menghadiri interview ngan spa tapi tak berjaya.so mereka minta saya tulis surat rayuan supaya saya dpt diterima semula untuk interview kali ke dua.

  22. sarah says

    salam, sy nk mintk tlg kat mana nk dptkan contoh surat rayuan ke PISMP (maktab perguruan).
    sy dh apply online tp tak berjaya. Kementerian suh hantar rayuan.
    Terimakasih.

  23. FeEqAh says

    bole sye thu contoh surat rayuan memohon pngurangan bil air krne ade kbocoran brlku tnpa disedari disbb kn itu sye mahu memohon ryuan

  24. nana says

    assalamualaikum..saya sedang mencari surat pertukaran kolej ipts ke ipta
    sy dapat kolej poly-tech mara dan telah membayar yuran..saya ingin ke matrikulasi..surat untuk meminta balik duit tersebut..tolong bantu saya. =)

  25. hanan says

    salam…..camne nk buat surat rasmi rayuan ke ipg…temuduga dapat…tpe yg keputusan temuduga xdapat…..klu buleh secepat mungkin…harap2 dapat bantu…wsalam…….

  26. sakinah says

    Salam..boleh x bg contoh surat rayuan memohon Sijil Sokongan Luar Negara (SSLN) ? Sebab sya x tau apa y patut saya nyatakn dalam surat tu…

  27. Raheym says

    Salam..
    ada tak contoh surat sokongan untuk mohon penempatan guru di tempat sendiri berikutan beberapa masalah yang dihadapi..

    trima kasih..

  28. Liana says

    Assalammualaikum,

    Hi Razlan, saya nak minta tolong sikit boleh? saya nak buat surat rayuan pengurangan bayaran bil air yang terlalu tinggi (tetapi tak reti nak create surat rayuan tu). bilnya menceceh sehingga beratus-ratus sebulan kerana ada kebocoran yang saya pasti.. Terima kasih atas jasa baik anda.

    Terima kasih,
    Liana

  29. amierul says

    encik, boleh tak bantu saya utnuk cari surat rayuan unntuk mendapatkan asrama bagi universiti , saya harap tuan boleh membantu saya , terima kasih

  30. lyana says

    as salam,, bole tolong saya nak buat surat rayuan penangguhan semester untuk kusus pembantu perubatan.. saya dah msok intake julai aritu, tapi ada masalah,, jadi nk buat rayuan untuk masok intake januari,, tolong sya

  31. razinah binti mojukil says

    encik,boleh tak tolong carikan saya contoh2 surat rayuan kemasukan ke universiti…sy da cari tapi tak jumpa2…terima kasih encik.

  32. yangze says

    hai…boleh tolong dptkn contoh surat rayuan rasmi bagi kaedah pembayaran balik secara berkhidmat 10 tahun kontrak dengan kerajaan.Ini bagi pelajar peubatan yang dahulunya mendapat tajaan jpa kemudian mahu membuat pembayaran balik secara kontrak berkhidmat dengan kerajaan selama 10 tahun.Jikalau ada boleh tolong emel kan pada saya.

  33. kalai says

    Hai, boleh tolong dapatkan surat rayuan rasmi untuk menyambungkan kontrak kerja. saya buat kerja kontrak di jabatan kerajaan. Mereka tidak menyambungkan kontrak sebab keputusan spm saya tidak begitu baik. Pegawai saya suruh buat surat rayuan untuk menyambungkan kontrak. saya cari contoh surat tapi tak jumpa.. harap encik boleh tolong. terima kasih..

  34. hidayah says

    Assalam..saya nk mintak tolong macam mana nak buat surat rayuan untuk gov..saya penah temuduga untuk jururawat tapi gagal..sekarang ada temuduga terbuka jadi saya harap spa akan calonkan saya semula..macam mana nak buat surat rayuan tu?

  35. mahadi says

    salam tuan,
    mintak tolong tuan bagikan contoh surat rayuan pengeluaran akaun 2 KWSP untuk pembayaran balik pinjaman pelajaran.
    TQ

  36. Mikaaah says

    Saya nak kena gantung latihan industri boleh tlg tunjukkan surat rayuan supaya tk digantung ? Saya minta tlg stt sgt terima kasih

  37. nazimah abd. ghani says

    salam,,blh tlg sy mcm mne nk buat surat rasmi untuk memohon rmh felda atas alasan terpaksa brulang alik jauh ke tmpat kerja….tlg sy

  38. ieza says

    salam,blh tlg sy mcm mne nk buat surat untuk memohon tempat tinggal kat institut bagi pelajar praktikal atau latihan industri..harap sgt2..tlg ye

  39. NURUL MAZNI BT RAMLI says

    hai sy nak buat surat rayuan spa8..interview dah tp x berjaya la.keja dh 6thn kt swasta..nk sgt keja ngn gomen..tolong saya..rayuan untuk job jururawat u29 lantikan tetap..

  40. Nizam says

    Assalamualaikum En Razlan,
    Saya mencari contoh surat untuk memohon pertukaran tempat mengajar buat isteri saya(guru sekolah menengah). Buat masa sekarang Isteri masih lagi dalam cuti tanpa gaji selama 3 tahun (lapor diri Mei 2014) kerana mengikut suami kerja.
    Sekian.

  41. Nurshuhada says

    Assalamualaikum tuan,
    Saya mencari contoh surat untuk memohon pengubahan mata pelajaran bagi Program Ijazah Sarjana Muda di UTM dimana saya perlu menghantar surat kepada Timbalan Pengarah UTM.
    Di harap tuan dapat membantu saya.
    sekian, terima kasih.

  42. Saran says

    Selamat pagi.. Ada tak contoh surat rayuan untuk pembatalan persatuan bola. kena penjelelasan persatuan tidak perlu dibatal…. tolong saya.

  43. siti sarah sofiah says

    sekolah menengah kebangsaan sultanah asma menerima pelajar yang mendapat 5A dalam upsr.tapi ada pelajar yang mendapat 4A1B dalam upsr dan mempunyai sijil antarabangsa telah menempatkan dirinya di sekolah tersebut.jika seseoranag pelajar mendapat 4A1B dalam upsr dan mempunyai beberapa sijil kokurikulum dan 2 sijil kebangsaan ,adakah pihak sekolah tersebut akan menerima rayuan?boleh tak tolong bagi contoh surat rayuan yang mempunyai sebab2 untuk ke sekolah tertentu?contohnya, contoh surat rayuan ke sekolah menengah kebangsaan sultanah asma.sekian.:D

  44. haqmi says

    salam tuan,
    Mohon jasa baik tuan untuk berkongsi surat rayuan tukar kursus di UM. saya sedang belajar asasi alam bina sem pertama tapi nak tukar asasi sains fizikal. sekian. moga Allah merahmati tuan

  45. hidayah says

    salam..boleh sy tau cra menulis Surat rasmi untuk permohonan rayuan atas sebab kesalahan yg dilakukan,Surat rasmi untuk syarikat@kilang.. Tq

  46. yana says

    assalam. .saya ingin bantuan, mcm mana nk buat surat tentang pemohonan sijil praktikal saya semula kepada politeknik…diatas sebab sijil praktikal saya yang dlu habis rosak kena banjir. . .

  47. asrar says

    assalamualaikum.
    mintak bantuan contoh surat rayuan mohon lanjutan tarikh kena pindah kedai kpd majlis perbandaran klng..

  48. AISYAH says

    salam..minta tolong bagi contoh surat rayuan permit masuk kdn untuk suami bukan warganegara yg mempunyai anak dimalaysia…..t.kasih harap oleh bantu saya ya

  49. cheah says

    minta bantuan, boleh tolong bagi contoh surat kepada kementerian dalam negeri minta lanjut tempoh kelulusan pekerja asing

  50. ilhamie says

    Assalamualaikum Tuan , nak minta tolong boleh berikan contoh surat permohonan untuk tukar aliran kelas bagi tingkatan 4 ? harap segera dibalas terima kasih :)

  51. nursyafira says

    salam..boleh dapatkan saya contoh surat permohonan secara rasmi untuk mendapatkan sijil/diploma gantian semula.

  52. noridah adham says

    Tuan rumah saya suruh saya pindah pada hujung march ni, boleh tak encik bagi contoh surat rayuan untuk saya menyambung menyewa di rumah tuan rumah saya.

  53. Chong Tiak Soon says

    Saya hendak mencari surat rayuan untuk mahkamah tinggi melaka supaya kes ditarik balik.Bolehkah encik tolong saya atau dapatkan contoh syrat rayuan.TQ

  54. auliadanisya says

    Assalamualaikum.. Encik,
    boleh tak bantu saya cari kan link untuk surat rasmi duduki semula peperiksaan (reseat paper) dan surat permohonan duduk luar kolej kediaman?

  55. fauzi says

    As salam,

    Saya nak mencari contoh surat rasmi pertukaran dari mrsm ke mrsm lain.. terimakasih diucapkan dahulu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge