Contoh Resume pembantu penguasa kastam

Kastam merupakan sebuah agensi yang penting didalam menjamin kestabilan ekonomi negara,tiada meraka pastinya berlaku banyak kesulitan disamping aktiviti haram yang tak terkawal. Contoh Resume Pembantu Penguasa Kastam khas untuk meraka yang akan menjalani temuduga kerja kerajaan khususnya.

Sedikit pengetahuan yang ada tentang jawatan pembantu penguasa kastam ialah apabila seseorang pemohon itu terpilih sewaktu temuduga,meraka harus mejalani kursus -kursus untuk melengkapkan syarat menjadi pembantu penguasa kastam. Sudah tentu,meraka yang terpilih memiliki syarat-syarat yang diperlukan. Rujuk sukatan penilaian bagi jawatan ini disini.

Sedikit info tentang jawatan ini.

DOWNLOAD  SOALAN TEMUDUGA 

Syarat Lantikan:
Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan serta kepujian dalam subjek Matematik pada peringkat peperiksaan tersebut;
[ Gaji Permulaan : RM928.74 ] dan
kepujian Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
Deskripsi Tugas:
Bertanggungjawab menjalankan peperiksaan ke atas barang-barang yang diimport / eksport, bagasi-bagasi penumpang yang keluar / masuk di pintu-pintu masuk negara, membuat imbangan daftar-daftar muatan, mengawal pergerakan barang-barang yang keluar/masuk kawasan-kawasan zon bebas, gudang pengilangan berlesen, gudang-gudang berkesan, kilang-kilang eksais, menjalankan tugas-tugas juruwang serta pungutan duti, menjalankan tugas-tugas pencegahan seperti pengintipan, serbuan, rondaan serta penggeledahan kapal/kenderaan dan membantu dalam tugas-tugas pentadbiran biasa.

Muat Turun Resume Pembantu Penguasa Kastam  

Link Muat turun Resume akan dihantar kepada anda setelah email disahkan

lklkl

Comments

  1. Info yang sangat berguna untuk sesiapa yang sedang mencari pekerjaan.. 😉

  2. fuhh..ada gak resume macam ni rupanya..

  3. Ada contoh resume macam nih bagus juga…tak la tertinggal apa-apa maklumat yang diperlukan.

  4. Contoh yang baik…baru lah dpt hasilkan resume yg bgus..ringkas tp padat..

  5. thnks! bleh gunapakai

  6. Shammira says:

    sya nak tnya,kn spa mintakresume ada nama ,ic ,sumbangan dan kebolehan istemewa?macam mana pulak tu?kat atas tu xde pun detail gini..

  7. good job

  8. terima kasih atas informasi, bermanfaat sekali bagi mereka yang berkelayakan dan tengah mencari pekerjaan.

Speak Your Mind

*